torsdag 4 oktober 2007

Liverpool






Liverpool resan var både upplysande med hänsyn till min akademiska framtid, samtidigt trivdes jag väl i staden! Visserligen är Liverpool en storstad på uppgång men det var lätt att ta sig runt kärnan till fots, vilket alltid är en enorm fördel. Från Universitetet ner till de stora shopping gatorna tar det ca 6-7 minuter till fots. En annan trevlig lärdom var att det tar ca 30 min att gå från centrum ut till Anfield Road, Liverpool



FCs hemma arena (än så länge i alla fall, de ska bygga en större arena vilken bör stå klar om ca 2 år)










Hursomhelst så har jag bestämt mig för att det är Bachelor (Science) Psychology Hons som jag vill läsa i Liverpool. Nu återstår endast ansökningsdetaljerna. Går allt som jag planerar går flyttlasset till England till sommaren för att bygga upp ett nytt liv: uppleva kulturen, människorna och generellt leva livet och skaffa grunden till en framtida karriär. Dock inte förrän jag har hunnit med att grundligen trötta ut Frida & Marre i Bristol (vilket jag i förväg ber om ursäkt för- dock hindrar det mig inte för att skamlöst utnyttja det faktum att jag så enkelt kan resa) och Erika i Barcelona. Förhoppningsvis tillåter ekonomin en tripp över till USA men vi se :D Man vet aldrig vad som hittas på :P




Nog med babbel!





Inga kommentarer: