lördag 6 oktober 2007

Shopping och uppfräschning förnöjer minsann

When life gets rough, as a woman I go shopping! (and spoil myself with various treats). Fake it till you make it: if you look good perhaps you will also feel it!

Lite nu och då påminns jag om att livet alltid är i rörelse och att man aldrig kan avsäga sig att välja mellan två till synes lika stigar, som Robert Frost så fyndigt uttryckte sig. Kan inte mer än hålla med om att "the road to happiness and success is always under construction".

Sagt och gjort bestämde jag mig för att skämma bort mig lite. Därför använde jag fredagsförmiddagen till att shoppa lite innan jobb- effektivitet var mitt ledord. På några få koncentrerade timmar inhandlades ett underbar svart ullkappa, en gråtop i modell längre med svarta axelband och resår vilken även funkar som klänning, samtliga av dessa inköp från Vero Moda. Från Lindex fick jag med mig ett par grå "kostymbyxor" med hög midja vilka jag matchade med ett skärp. Känner mig nöjd med mina inköp vilka går i en femininare stil än den vanliga munderingen bestående av jeans och en enkel bas-top!

I samma veva har jag även bestämt mig för att byta frisyr och att fixa naglarna med en fransk manikyr =) Visserligen trivs jag i en kortare, definierad frisyr men just nu känner jag för att pröva någor annat och mitt hår har varit kort i 5-6år, minst. På måndag sätts extensions i, quickfix för ett långt hår med volym. När jag vill ha kort igen är det bara att trolla fram en sax så är det snabb ordnat- tålamod i dessa lägen har aldrig varit en egenskap som jag besitter eller eftertraktar. I want what I want, when I want it! Naglarna, vilka fixas på tisdag förmiddag, däremot är en total eftergift för en lyxigare känsla.

Håll utkik efterbilder på måndag: jag lovar att ta med mig kameran (Frida ställer upp och fotar lite under tiden samt efter) samt att snabbt få upp dem här på bloggen.

Inga kommentarer: