söndag 14 oktober 2007

UCAS application

Att skriva ett "personal statement" må verka lätt, dock är det inte alls som det verkar. Hade jag kunnat greppa vad universitetet verkligen hade varit ute efter hade det inte varit någon fara på färde. Det som får mig att dra i håret (men jag aktar mina extensions) och fundera på att bita på naglarna (för naturligtvis kan jag ju inte göra det nu när jag har franska tippar påsatta), är det faktum att jag INTE vet vad de letar efter. Det är inte så mycket det jag faktiskt får med i mitt "statement" som oroar, snarare funderar jag på vad jag kan ha glömt. Som Gert så väl uttryckte det till Frida: " Det som verkligen avgör är det som utelämnats"

Så, nyss hemkommen från jobb sitter jag nu och försöker rådbråka min hjärna, väl medveten om att det förmodligen inte blir mycket bättre än så här. Jag har mitt "letter of recommendation" & i mångt och mycket har jag även ett "personal statement". Imorgon, innan det är dags att gå till jobb, är det bara att tuta och köra. Det kommer inte att vara annorlunda imorgon- nu är det bara att skicka in anmälan och hoppas på det bästa. Om allt annat misslyckas så har jag ju alltid nednötning kvar som alternativ, dvs. stalkning, tjat och ett försök att utnyttja kontakter :P

Inga kommentarer: